Oh yes, there will be blood

 Jag sitter i mitt mörka hörn, onda tankar i sinnet. Lyfter du din arm igen, ja då jävlar anamma. Nu rör det sig i utkanten av mitt synfält. Tillvaron håller på att kryddas till, saker och ting håller på att röras upp. Någon rör runt i muggen, kaffesumpen i botten flyger omkring.
 Länge har jag lekt med tanken att avsluta det hela. Bara lekt. Jag har haft en kniv under kudden, hur länge som helst. Jag har låtit den glida över mig, på många olika ställen. Aldrig har jag gjort något på riktigt. Bara lekt.
 Nu kommer du gåendes hit. Du har ditt breda läderbälte i högsta hugg. Inom mig vet jag att jag inte klarar ens ett enda rapp igen. Innan jag vet ordet av tar jag upp min lekkniv, och snipp, snapp sitter den i din hals.
 Det är blod överallt.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Mikael!! Inga självmords skriverier eller tankar här, ens överhuvudtaget! Jag blir arg på dig! ><

2009-05-20 @ 22:57:43
URL: http://tankarskrivsmedord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0