Men vänta lite nu, tänk om jag vill?

Eller snarare, om jag inte vill.

 Tänk om jag skulle vilja resa långt härifrån. Nej förresten, jag VILL resa långt härifrån. Jag kan visa min returbiljett, om det får er att känna er säkrare. Sure, man måste ju inte använda en returbiljett, men jag köper inte för syns skull. Klart att jag kommer tillbaka.
 Jag vill bara iväg ett tag, en gång till. Det är härligt att få flyga fri, och längta tillbaks till marken. Klart att jag kommer få hemlängtan, det är bara naturligt. Ska jag åka iväg så kommer det ställa många frågor, både från dig och mig.
 Varför ska jag åka?
 Vart ska jag åka?
 Hur länge?
 Kommer jag verkligen tillbaka?
 Snälla?

 Jag ska åka iväg på en spyresa. Spy varje dag, det vill jag göra! Kräkas såinnihelvete. Även om jag är bortrest så kommer ni alla se mig, jag är osynligt kvar. Jag är på väggarna, jag sitter i klädesplagg, jag finns i era huvuden. Det kan kännas som att jag är borta länge, och kanske aldrig kommer tillbaka. När jag väl är tillbaka så kommer det kännas som en kort bortaperiod.
 Jag är snart hemma igen. Jag lovar.


So leave us alone, and give your brother som space,
cuz you're a lousy contribution to the human race.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0