We were never alive

Jag har kommit in i ett nytt liv, känns det som ^^
 Killen som sitter och skriver på den här bloggen, han är långt ifrån killen som satt och skrev samma blogg för ett halvår sen, för kanske bara en månad sen... nej, lite mindre än en månad sen kanske, för då var jag medveten om att det gick utför. jag vet att jag är så sjukt olik mig själv. Kanske för att jag slutat med vissa starkt grundade vanor och bytt kretsar jag rör mig, på ett ungefär.
 Tid är något som jag hatar,  men tid är bara ett begrepp. Tid beskriver en ett lopp, en händelseprocess. Right? Något åt det hållet i alla fall. Tid finns ju egentligen inte, det är inget fysiskt som vi kan ta på, inte ens känna det inom oss. Men det finns ändå, i våra skallar.
Som jag skrev sist gång, allt tar tid. Men måste det alltid vara så?
 Man kan ju döda tid genom att se på en film.
 Man kan ju sluta vänta genom att handla, agera.
 Man kan ju sluta plåga sig själv med att vänta ut stormen, genom att bara lyfta upp telefonfan och säga "tja, hur mår du?"

Jag önskar att jag bara kunde ringa nån och säga just "tja, hur måru?"

Fast mest önskar jag att allt var enklare, att man kunde stänga ute tankarna och släppa in nya

Känns ganska aktuellt just nu med "Eraser" by In Flames

"The way I see things,
I wish they could be true,
But take me all the way.
The trail of the torment,
Is not a path anymore,
But take me for a ride.

Delete the past, the fear,
Delete the past, every step is pure,
Delete the past from here, forward,
Delete the past, every step is pure."


Klockrent, på många sätt. Men ändå inte i klass med Snuff och dess text, YouTube-video med låten och texten HÄR
 Den är lätt värd att lyssna på, oavsett vad för musiktstil man har (eller saknar...) eheh. Känns som om jag har tjötat lite för mycket om den låten ^^ jag lovar att inte göra det mer , om ni lyssnar ;P Förutsatt att ni ens orkat läsa hit ner ^^ depths of hell, typ så långt.

Jag vägrar att erkänna vissa saker för mig själv, vilket är ganska korkat. Jag vet det redan ju, jag kan inte undanhålla något för mig själv, tyvärr. Försök själv, vettja :P
 Vi är (FORTFARANDE) inte så olika, egentligen.

 The preservation of the martyr in me.
Peace


Kommentarer
Postat av: Johannes

Tid finns. Man alla har olika definitioner på "lång tidsperiod" och "kort tidsperiod".

2009-01-11 @ 11:36:27
URL: http://hemmagossen.wordpress.com
Postat av: maja

väldigt fucking sant.

2009-01-11 @ 13:20:52
Postat av: Anonym

Snuff är så episkt bra. Mind me reading your blog btw? Jag älskar att läsa bloggar nämligen.

2009-01-11 @ 15:40:05
Postat av: Majk

Läs du bara :) Men på egen risk!

Och om Du är någon som jag känner så kan det ju vara kul med ett litet screen name eller så (:

2009-01-11 @ 16:14:35
URL: http://donttouchmy.blogg.se/
Postat av: Lookie - screen name now: Ida

jag tror du minsann känner Marcus Jansson, min bf :P

2009-01-11 @ 17:21:19
Postat av: Majk

Jorå, känner honom som min egen ficka ^^

Välkommen hit!

Fast... Hur kom du hit? x)

2009-01-11 @ 17:28:07
URL: http://donttouchmy.blogg.se/
Postat av: Ida

Höh, tamigtusan en väldigt bra fråga :)

Har för mig jag gluttade på din bilddagbok någon dag och såg att du hade blogg, jag gillar bloggar och på den vägen antar jag att det är =}

2009-01-11 @ 17:31:15
Postat av: Majk

Va rowligt :)

Förvänta dig inget vettigt bara, det är en väldigt ovettig blogg ^^

Peace

2009-01-11 @ 17:47:06
URL: http://donttouchmy.blogg.se/
Postat av: Ida

Hah, själv är jag inte känd för att vara så vettig så det är nog ganska lugnt =]



\m/

2009-01-11 @ 17:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0