Ska du verkligen ha den där tårtbiten?

Man kallar ju inte en tjockis för "fetto."
Sådan är normen, man gör det bara inte. Vettiga människor ger inte andra människor öknamn. Men de flesta ger öknamn ändå, och jag tycker att vi ska sluta med det. Allesammans. Från och med nu ska jag dra ner på skämten som går på andras bekostnad. Jag lovar och svär.
 Löftet är nödvändigt, för mig själv, för alla. Nu ska vi inte bidra till nån dålig stämmning, hoppas jag ^^
Löftet är mest nödvändigt för mig själv med tanke på ämnet som jag tänker skriva om ... NU!

Det här är nog något som berör de flesta.
För man kallar väl inte en tjockis för "fetto"? Eller? Nä, tänkte väl det :P
 Men mig? Vad kallar man mig? Visst, jag är smal. Men är det rätt att kalla oss smala människor för "åh, du borde äta mer" eller "vandrande skelett" och allt vad det är. Antingen så ska vi vara extremt ärlig och kalla alla för tjockisar, koncentrationslägerbarn, judeäckel, snobbjävlar och kukhuvuden.
 Nu ska ni dock inte tro att jag tar åt mig av exempelvis "Auschwitz-barn", för det är ju ganska roligt ^^ . Jag tar faktiskt inte åt mig, faktiskt inte.
 Men egentligen? Om det inte är okej att kalla tjockisar för tjockisar så ska smala inte vara pinnar heller. Jag har inte valt min kropp, hade jag valt hade jag nog valt den här ändå. Men spelar det nån roll ändå? Jag är som jag är. Du är som du är. Alla är som de är. Man ska inte tracka ner på folk. För vi valde ju aldrig ändå. Vad man än tycker om sig själv så ska folk inte behöva höra andras onödiga kommentarer.

Jag lovar att inte vara lustig på andras bekostnad. Har några förebilder när det gäller det här, faktiskt. Ni är rätt starka, måste jag erkänna.

Japp, nu ska jag vara medveten och försöka bättra mig, för alla de gånger jag varit omogen och taskig. Vedergällningens tid.


(Fast jag är faktiskt jääääävligt snygg! :D)

Kommentarer
Postat av: amac

tror det är mer okej att driva med smala eftersom det är "bättre" att vara smal än tjock. Och då är spinkig mer accepterat och okej att vara än fetto. fetto är taskigt, spinkig är bara lite halvt elakt. Man går ju hellre runt som ett benrangel än en blåval. Och blåvalar lider men det gör inte benrangel. Typ.

2009-01-19 @ 18:26:51
Postat av: Majk

Fast poängen är att det inte spelar någon roll, för ska man dra någon gräns alls så ska man dra den direkt, i det här fallet då. Tycker jag ^^

2009-01-19 @ 19:55:19
URL: http://donttouchmy.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu menade jag inte att det är okej att tracka folk för att dom är smala, men folk antar att man tar åt sig mindre om man är smal än om man är tjock

2009-01-19 @ 20:49:04
Postat av: hilma

Nu är jag i skolan, ogår skrev jag en väldigt(ungefär) lång kommentar om detta hemma, men det funkade inte att skicka. så jag skriver en ny senare när jag är hemma. just so you know :) funderar på att göra en Dina!

2009-01-21 @ 13:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0