Nerdy humanum est



Att definiera en "nörd" nuförtiden. Inte så lätt, för alla har ju alltid en egen sanning.
 Men jag tror att vi alla är nördar. De flesta tänker nog på nån som bara lirar datorspel dagarna igenom, eller nån som bara gör läxor heeela veckan. Men vi som gått ur högstadiet, vi vet att man inte kan göra läxor heeela veckan. Det är fysiskt omöjligt.
 Hursomhaver, läste ur NE - eller vad det nu än var - där det stod att en nörd är "en person som visar intresse inom ett visst område" osv, något om att man har passion för något.
 Jag tycker att vi ska hålla oss till att nörd inte är något dåligt, för man måste få brinna för något, annars äre inte värt med att leva i vardagen. Om man inte kan ha kul med något man gillar så borde vi leva i kalas hela tiden. You get my drift? Inte jag, jag tappade nog bort mig själv nu :P
 Men jag försöker faktiskt få fram min sanning nu ^^

 Hursomhelst, nu när jag lagt ner en liten definiton. Är vi inte alla nördar?
Det kan ju vara vadsomhelst som vi nördar i: datakunskap, datorspel, biologi, matte, gitarrspel, klassisk musik, smurfarnas lokalhistoria på Grönland, chokladsorter, gymma, människans muskulatur, alkohol, MTV eller till och med SVT.

 Att vara nörd är en bra sak, så länge man inte blir fanatiker. För det är ju inte så skoj med exempelvis WoW-nördar som pratar så oförståeligt som möjligt, eller musikfantaster som bara inte kan stänga igen lådan, ens för en liten stund.
 Be strong, go nörd

Kommentarer
Postat av: Helena

du är NeRDIGARE än vad jag är iaf. varje dag, hela tiden, i alla lägen. Hur känns det? :)

2009-01-24 @ 19:35:56
URL: http://helenasofiawaldenstrom.blogspot.com
Postat av: Majk

Jag har bara en sak att säga: Jag är NGUE full nu :D



Känn på den, din blekfis ;)

2009-01-24 @ 21:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0