wtf?! Orly u seerius?

Jag måste få dela med mig av dagens analys!

Metro brukar nämligen vara ganska vettigt, även om det är en budgettidning.
En artikel som var med idag under rubriken "World of warcraft är farligaste spelet"
Jag citerar ur artikeln: "'World of warcraft' är det farligaste dataspelet - spelar du det löper du störst risk att bli beroende."
 
Jofan ^^ för i andra sammanhang är det ju mer vanligt att bli beroende då man inte sysslar med vanan/ovanan.
 Men shit, roligare får man nog inte ut alltså. För ni menar väl knappast att det är jämfört med andra spel? Nej, nämn inte det ^^ mycket roligare för mig när ni skriver sådär :P



För övrigt,
 har hört lösa rykten om att det finns tankar om att sänka åldersgränsen för rösträtt till 16 år, och jag undrar vem som tänkt igenom det. Ingen, antagligen ^^ Och i samband med det så såg jag att någon skrev en insändare (i dagens Metro, såklart) om att det är så befängt att man lika gärna kan sänka den till 12 så att vi får in Kalle Anka i regeringen och/eller Spindelmannen som kung.
 Som kommentar till detta skulle jag först vilja säga att det inte skulle gå, eftersom Kalle Anka inte finns på riktigt. Hade han det så hade han redan varit president i Sverige (ja, president). För övrigt så finns inte heller Spindelmannen, plus att vi inte röstar fram knugen.
 Som andra kommentar vill jag bara säga att det är ganska barnsligt att överdriva så mycket ^^ det är också därför som jag gillar att överdriva såpass mycket. You know me, you know what I'm talkin ab0wt!
 Som ytterligare, och överflödigare, kommentar skulle jag vilja påstå att 18 är ungt nog som åldersgräns för rösträtt. Dammit!

Genomtänkta insändare gillar vi! :') det sorgliga var att insändarens avsändare (hehe, roliga ord att sätta samman ^^) gick under ett påhittigt alias, som alla andra. men just den här hette "Gubbe 50+"         ... suck.. ^^ Jag trodde faktiskt att gubbar på 50+ tänkte mer än så :P
 Jag blir varm, ända in i själen.

Men jag skrattade i alla fall en del när jag läste Metro idag ^^

Kommentarer
Postat av: elli

jag ska ju få rösta i år.. och har inte någon aning om på vad eller varför :O så vafan.. tror dom att alla 16åringar vet då eller? tycker dom ska höja till 20 :D

2009-02-25 @ 17:20:32
Postat av: Ida

Metro är en... underhållande tidning!

2009-02-25 @ 18:22:11
URL: http://snigelhorn.blogspot.com
Postat av: Anonym

Men lilla Ellinor, vi har ändå inget att rösta om ^^

20 hade nog varit lite bättre, egentligen

2009-02-25 @ 18:38:49
Postat av: ellinor

men det var inte jag som skrev :O:O

2009-02-27 @ 00:06:16
Postat av: Chilli

När jag var 16 och inte hade någon aning om vad jag skulle tycka tänkte jag att jag var ju ändå bara 16, nu är jag 20 och har fortfarande ingen aning om vad jag ska tycka. Ett demokratiskt val är en sammanställning av folks oförmåga att greppa politik...

2009-03-04 @ 14:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0