Det känns gött att man satsar på arbeten i Sverige

Det här är inte något som jag själv insåg, men en vän som läser tidningen lite mer än jag öppnade mina ögon.

Citerar från en svensk medie:
"Ett prinsessbröllop är en angelägenhet för hela landet.
Men kostar det så smakar det.
Och frågan är vem som ska stå för fiolerna när kronprinsessan Victoria gifter sig med sin Daniel Westling.
Allianspartierna är beredda att skjuta till extra pengar, skriver Svenska Dagbladet.
"

Återigen, det känns gött att man skickar iväg pengar till bröllop och inte till jobb.
Finanskris? Äsch, det löser sig nog.

För övrigt påstår SvD att kalaset kommer kosta MINST 10 miljoner. Jadu, låter lite väl överdrivet.


Jag tror faktiskt att jag skiter ganska rejält i prinsessbröllop. Jag är ju ändå inte bjuden.

(MEN ÄRLIGT)
Kan de inte ha ett litet bröllop, bjuda några vänner som sedan kan försäkra resten av landet om att "Jovars, de var söta och allt var fint!" ? Det hade funkat för mig.

Kommentarer
Postat av: Helena

Det går väl inte, förstår du väl? ett tre dagars långt bröllop då själva bröllopsakten upptar endast en dag - så ska det vara! hur har du tänkt gifta dig egentligen?

2009-02-27 @ 09:09:39
URL: http://helenasofiawaldenstrom.blogspot.comh
Postat av: amac

klart dom ska ha ett stort bröllop? Man är ju inte prinsessa för ingenting liksom. Om det bara ska vara ett litet vanligt bröllop så kan man ju lika gärna lägga ner monarkin helt och hållet, vilket många iof vill. Jag tycker det är en fin tradition iallafall (y)

2009-02-27 @ 14:35:36
Postat av: Anonym

men anna. det fula är ju att monarkin bara är en fin tradition. victoria får la precis som alla andra kändisar ha ett stort och glammigt bröllop. men då kan hon väl ta och betala det själv. det är ju inte precis särskilt många av de som betalar bröllopet som kommer vara där. ge ett fint bröllop till nån som förtjänar det ist. då skulle t o m jag kunna tänka mig betala lite:)

2009-03-05 @ 19:13:06
Postat av: Adam

men anna. det fula är ju att monarkin bara är en fin tradition. victoria får la precis som alla andra kändisar ha ett stort och glammigt bröllop. men då kan hon väl ta och betala det själv. det är ju inte precis särskilt många av de som betalar bröllopet som kommer vara där. ge ett fint bröllop till nån som förtjänar det ist. då skulle t o m jag kunna tänka mig betala lite:)

2009-03-05 @ 19:13:33
Postat av: Johannes

Död.

2009-03-08 @ 23:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0