blåval, grönval, vitval, svartval och felval och rättval

Lyssnar på Refused just nu. Bra musik, men sjungandet är skamligt dåligt (iaf på "This might just be the truth"). Bläbläblä. Det funkar lite, men inte helt. Som sylt.



Börjde fundera nyss, när jag tänkte igenom mitt liv.
 Kan man göra ett val ogjort? Ovalt? Jag tror att man i vissa fall kan göra det. 
 Jag har ju nämligen gjort det. Jag valde Y när jag visste att X var det jag behövde, ville ha och var menat att jag skulle ha. Ändå blev det Y. Till en början. Tills jag gick tillbaka och valde om. Jag ångrar så att jag valde fel, jag har lärt mig nu.
 Men ännu tidigare i livet, då valde jag fel men kunde inte välja om. Valet var gjort, och det gick inte att gå tillbaka och välja.
 Livet borde vara ett TV-spel där man får snabbspara in case it gets fucked up. Men nu är det inte det, därför är saker som tystnad, eftertanke och hänsyn nyckelord som får dig att nå längre, och nå det bättre valet.

ANYHOW, i vissa fall går det ju att lämna tillbaka produkten om du har kvittot kvar. Men ibland är det så buzzed att du inte får byta, hur mycket kvitto du än har. Inte för att val måste vara produkter, val kan också vara kvittot.


Kommentarer
Postat av: Hemmagossen

Njae, fast ör man under arton får man inte köpa nåt utan föräldrarnas tillåtelse, så då kan man bara be dom gå tillbaka med produkten och kvittot, så måste affären ta tillbaka det. ;)

2008-05-29 @ 19:28:42
Postat av: Knarkets

jobbigt när man väljer fel ;/ det gör jag jämt ;p

2008-05-29 @ 19:36:22
URL: http://knarkets.blogg.se
Postat av: helenasofia

Jag hoppas att det löser sig för dig. Och det brukar det faktiskt göra, hur hopplöst det än känns. I'm right here, även fast jag inte är mycket till hjälp alla gånger - but i'm here :)

2008-05-29 @ 21:56:32
URL: http://helenawaldenstrom.blogspot.com
Postat av: anna

fast valet blir aldrig ovalt hur mkt man än går och ändrar sig...för det som har hänt har ju hänt...men det går ju att leva som att det inte har hänt kanske

2008-05-31 @ 13:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0