Riiiiiispect

Hmm, började undra lite...

Respekterar man folk för vad de gör? För vad de tycker? För vad de säger? För vad de kan?
 För oftast så gör man inte vad man säger, man handlar inte utefter vad man tycker, man gör inte allt man kan.
Så hur kan man respektera någon, om den inte visar vad den tycker, vad den EGENTLIGEN säger, kan och gör? Nofuckingidea, alltså ^^ *shrugs*

 Man respekterar väl den bild som man får av andra personer? Eller den person som man tror att man känner?
Några exempel som visar hur jag kom att börja blogga om det här:
 HG: jag respekterar honom för att jag kan lita på honom (och tänk inte så mycket på det jag skrev i förra inlägget) och för att hans värderingar är ganska lika mina (för att inte säga väldigt).
MAJA: Jag har ingen aning ^^ Vi har ju knappt något gemensamt (!) men det funkar ju ändå.


Peace


Jag vill inte tracka ner på nån, för jag vet hur det är att vara trackad.


Kommentarer
Postat av: Hemmagossen

humpf, man respekterar nån för att den förtjänar respekt. respekt är en känsla, tror jag iaf!

2008-06-04 @ 21:07:48
Postat av: maja

alltså, jag tror lite på den teorin angående att man respekterar den bild man får av en viss människa, men sen måste man liksom försöka se hur mycket utav denna bilden som stämmer.
angående de senare. vi är överens om att vi inte är överns, typ - ish.
men jag är ändå grymt tacksam att ha dig som ngt slags bollplank i livet

2008-06-04 @ 22:19:29
Postat av: amac

men om personen tycker ett visst sätt...(som man tycker är bra, och håller med om) och sen handlar annorlunda...så kan man ju inte respektera den...eller joo..fast hmmm...

2008-06-08 @ 21:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0