Inte FRA igen... -_-' + lite till!

Nu hoppas jag att detta ska bli mitt sista inlägg om FRA-lagen, tills vidare ^^ so, hang in there!

1. Tack för alla kommentarer, särskilt till er som nu har insett att jag har mens ;) men ännu mer tack till Dina som såg vad jag menade! Verkar inte vara någon mer som förstår ... *sad emo face*
2. Jag understryker: Hur det än är, så hör FRA-lagen inte hemma i en demokrati, mest eftersom den är som gjord för att missbrukas och vanvårdas.

3. Nej, jag överreagerar inte, det är mens. Man kan inte överreagera när det gäller sånt här - om ingen reagerar alls, när ska vi då bli en diktatur och avskaffa mänskliga rättigheter i världen? So dammit, Re:act! ;-D
4. Jag vet att Avlyssnat är ganska barnsligt, och att avlyssna de mer privata samtalen är lite över gränsen. Men är det kanske det som krävs för att visa vad man tycker? Go extreme? Jo, det tror jag faktiskt.


Ny handling i inlägget: Jag tror att man faktiskt behöver vara extrem för att visa att man har tagit ställning - på riktigt. Är man extrem så har man starkt tagit vara på en åsikt, men försakat andra åsikter. That's about it. Hmm, försaka var nog fel ord, right? ^^ Man har ju snarare valt bort, vilket är lite annorlunda... HURSOMHELST, tänk innan du talar, tänk på konsekvenser, ha framförhållning.


Kommentarer
Postat av: youknowmebythetrailofdead...

de va ju inte du som hade mens -headdesk- jag syftade mera på ngn fellow commenter... -ish.



anyway. jag tycker inte att du överreagerar, fuck de är bra att du reagerar, utan engagemang kan man inte ha en fungerande demokrati.



keep it up

2008-06-30 @ 23:47:13
Postat av: Dina

jag citerar "keep it up" (Y)

2008-07-01 @ 00:11:06
URL: http://dinaintetina.blogspot.com
Postat av: helenawaldenström

Jag antar - efter vissa spekulationer - att jag borde ta åt mig gällande mensgrejen? , sorry för att JAG yttrar MINA åsikter (och nej, jag har inte mens)

2008-07-02 @ 15:30:01
URL: http://metrobloggen.se/helenawaldenstrom
Postat av: Anonym

lol

2008-07-03 @ 19:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0