Analysera mera!

Nu känner jag för att analysera lite. Jag väljer att analysera - eller ja, grovt kritisera - en låt av Kent, nämligen Dom som försvann.

Första gången jag hörde låten var någon gång mellan 06-07, alltså för ett bra tag sen. Men ja, nu har jag alltså uppmärksammat den igen. Den var sämre än jag kom ihåg ^^
 Snälla, kan någon säga om det någon gång under låten sjungs bra? Visst, själv sjunger jag inte så värst  bra, men det är förmodligen därför som jag inte publicerar musik som jag själv gjort.  S u c k   p å   d e t .
 Slutet av låten är ganska komiskt ändå. Ja, jag blir trött på hans jävla gnäll (som de otränade, spröda flickrösterna påpekar), men man blir också trött på flickrösterna också! *headdesk*

Menmen, i övrigt är Kent ganska okej. Man måste nog klassa bandet som rock, i nästan samma stil som Queen, på ett ungefär. Visst, ni får gärna säga emot, för det gör jag också. Men hur som haver, just låten "Dom som försvann" får mig att titta snett på bandet, hade för mig att de var bättre än så. Wällewäll, man kan ju inte gilla allt, tydligen.
 Fråga mig inte vad låten handlar om, för jag har ingen aning. Men tro inte att jag hatar låten, jag tål att den spelas upp i alla fall ^^

Kommentarer
Postat av: Helena Waldenström

Kent har skivkontrakt och det går bra för dem (nåväl, det har väl gått bättre, men du förstår) - och alla tycker inte lika om allting; så även kent. Jag är inte heller så förtjust i dem, men å andra sidan är jag inte så förtjust i mycket som du lyssnar på heller, och detsamma gäller dina åsikter angående min musiksmak. Men vet du? det är tur att alla är olika, annars hade det inte funnits någonting att diskutera.

2008-07-29 @ 19:21:29
URL: http://metrobloggen.se/helenawaldenstrom
Postat av: Dina

Kent är bäst, ingen protest! leuwl

2008-07-30 @ 01:02:18
URL: http://dinaintetina.blogspot.com
Postat av: Sofiaaah

(lyssnar på låten i skrivande stund)

1.Jocke (sångaren) har ett speciellt sätt att sjunga på som inte alla gillar men som jag älskar ^__^

2.det är inte deras bästa låt, men den är grymt bra! tycker jaag då :P

3.På tal om att analysera, så analyserade jag en kentlåt en gång, järnspöken (har skickat den till dej)

jag var grym på't! :D



peace

2008-07-30 @ 13:01:26
Postat av: Thea

Kent är duktiga musiker. Men tyvärr inte så mycket mer. När jag var sådär 14 tänkte jag att jag kanske skulle börja lyssna på dem eftersom de var alternativa (trodde jag) och coola. Jag hann dock inte börja innan jag insåg att Kent var allt annat än alternativa. De är nästan så mainstream man kan komma. Och då försvann allt det där speciella med deras texter. Det är bara det att det finns väldigt många människor som tror att de är alternativa när man lyssnar på Kent ;)

2008-07-30 @ 18:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0